tisdag 6 oktober 2020

 

Nytt skede i livet….


I dag har jag för första gången lämnat BM på växelboende. Hon skall vara där en vecka i månaden. Och i dag började det. Coronapandemin har försenat starten med några månader, men jag visste ju att det skulle komma. 

I morse var hon lite ledsen, men när vi kom dit så fann hon snabbt nya bekantskaper och började skratta, prata och ville få veta vad dom höll på med. 

Jag vet att hon finner sig tillrätta och får nya vänner bland personal och andra gäster. Hon har det bra där, men jag hade inte riktigt fattat att det skulle kännas så tungt för mig. 

Det är ett nytt skede och jag vet att inget av det gamla kommer tillbaka.

Sätter mig nog och jobbar lite med sådant som ligger efter. Och så kan jag ju spela lite. Det brukar hjälpa.





1 kommentar:

  1. Bästa Åke .Förstår att det måste kännas hemskt att behöva lämna sin livskamrat på en inrättning . Men som du säger kanske är bättre för henne iallafall . Du klarar det även om det är svårt. Blir bättre för er båda . Vi tänker på er och hoppas att det blir så bra som möjligt för er.

    SvaraRadera