måndag 26 oktober 2020

 

En händelserik dag!

Först en stunds härligt mys med BM

därefter spelning på församlingshemmet

och avslut med Örebro läns Golfförbunds årsmöte


 Eftersom jag skulle spela på eftermiddagen så kom jag till BM en annan tid. 11 på förmiddagen. Alla morgon/förmiddagsbestyr var nyligen avslutade så jag fick en härlig mysstund med en pigg och fräsch BM. Tur att jag fick ändra besökstiden till i dag, för det här hade jag inte velat gå miste om

Under sommaren hade jag en del spelningar utomhus, men nu när det är ruggigt ute och man behöver krypa inomhus är det lite mindre igen, så varje spelning blir extra kul.


 Diakonen Charlotta Hedström inledde med en lite andaktsstund och ett par psalmer till ackompanjemang av Längbro Kyrkas kantor

Därefter var det kaffe, och min tur. Vad trevlig vi hade. Det är så härligt när publiken känner igen det jag spelar, ler lite och nynnar med.

Spelningen slut, hem och lasta ur instrument och förbereda för att åka på höstårsmöte.



Ett årsmöte är ett årsmöte med vad det innebär av formaliteter. (Jag blev omvald till styrelsen för ytterligare två år) precis innan ordförande Anders Eriksson avslutade mötet kallade han fram mig. Jag tilldelades SGF:s silvermärke nr 388.

       

Jag känner mig mycket hedrad och stolt över utmärkelsen. Jag fick en bukett fina blommor också. Synd att inte BM är hemma och får se den fina buketten.

Efter att mötet avslutats fick vi lyssna till två exemplariskt korta, men ändå innehållsrika fördrag av SGF:s klubbrådgivare Stefan och bankonsulent ”Bobban”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar