söndag 15 november 2020

 

Inspelning

 

Igår var det dags. Vi spelade in för Majas julfilm. Erik svarar som vanligt för bild och ljud, så jag behöver bara bry mig om spelandet och sången. Vi spelade in tre jullåtar. Blir kul att se vilken Maja väljer. När hon lagt ut filmen så återkommer jag så ni kan se den.

Jag medverkade också i Majas sommarfilm, så det var jättekul att hon frågade mig inför julen


Gå in här och sök på Tack Hurra så hittar du sommarfilmen.

Det finns också en film på Youtube där jag spelar "När solen färgar juninatten"

Maja är min lillasysters fantastiska 15-åriga barnbarn.

När Majas älskade morfar (Boppa) gick bort i cancer bestämde Maja att cancer är en sjukdom som borde utrotas. När Boppa fått något, en kopp kaffe eller en stor kram tackade han genom att säga ”Tack Hurra”. Så Maja startade en insamling till cancerfonden som heter ”Tack Hurra”

 Här hittar du cancerfondens sida "Maja och Boppa"

Alzheimer är också en mycket grym sjukdom. Den finns liksom i smyg, och kopplar ner hjärnan lite lite dag för dag. Vi vet ju hur det slutar, men jag hoppas att de som drabbas inte vet det när sjukdomsförloppet börjar dra iväg. Ännu finns ingen medicin som stoppar eller botar. Man trodde att man hade nått fram till en medicin som stoppar upp sjukdomsförloppet för ett par år sedan, men den blev inte godkänd, Biverkningarna var för stora och svåra..


Coronapandemin har ”stulit” minst ett år för mig och BM. När man är i vår ålder är ett år mycket att förlora. Höftfraktur gör ju inte saken bättre. Just mu får vi inte ens träffas p.g.a. ett konstaterat Covid-19 på avdelningen där hon bor. Hon har i alla fall inga symtom så det är bara att hoppas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar