lördag 7 november 2020

 

61 år

 


Idag är det på dagen 61 år sedan jag träffade den här vackra flickan. Det var faktiskt lördag 7 november 1959 också.

Jag hade visserligen sett henne en gång tidigare när hon passerade genom staketet vid pressbyrån i Skoghall. Som en ängel, utan att vidröra marken.


Så klart träffades vi tack vare gitarren. Jag spelade dansmusiken med Helge Flints orkester, och hon var vackrast på dansgolvet. I kaffepausen sa jag att jag skulle sjunga en sång bara för henne, och det gjorde jag.

Brudparet vi spelade åt hette Göran och Anita. Som av en händelse heter två av våra barn just Göran och Anita.

Jag har inga bilder på Helge Flints Orkester, men jag har lite andra bilder från den tiden. Återkommer med lite bilder i ett senare inlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar