söndag 22 november 2020

 

Äntligen!

 

Idag fick jag mitt svar på det senaste Coronatestet. Negativt!!!

Jag ringde direkt och bokade tid för besök hos BM. Äntligen fick jag komma innanför dörrarna.

Tidigare hade jag bestämt med de två av mina döttrar som bor i stan, att vi skulle träffas idag och fika ute. De ville fira sin pappa som fyller år. En dag för tidigt men ändå. Man kan undra om en födelsedag i min ålder är värd att fira, men om man tänker på alternativet så, javisst!!! Det blev en trevlig stund tillsammans, Yngsta dottern hade sin man och son med som bonus.

Jag hade tid bestämd när jag skulle åka till BM så jag lämnade. Trotts allt är dom vuxna (tror jag) så dom fortsatte nog att ha trevligt,

När jag kom in genom dörren till BM:s boende så satt hon i rullstolen innanför dörren och sköterskan som tog emot mig sa : Titta vem jag har med mig. BM tittade upp och sa med ett leende: Min Tomte!!


Den gulliga personalen hade ordnat en kaffebricka som vi fick på en gång, så när vi klarade av att släppa varandras händer så blev det mysfika.

Sen sjöng vi en stund och bara satt och var tillsammans, Det var svårt att skiljas åt i dag, men nu hoppas vi att det inte är något mer hinder att träffas och då ses vi ju i morgon igen.

Tack Demenscentrum för att ni flyttade BM till en coronafri avdelning så jag får komma på besök.

Hoppas det går bra med dem som drabbats av viruset och att ingen av dem blir alvarligt sjuk, det är ju så olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar