fredag 23 december 2011

Fortfarande tungt

Julen har alltid varit speciell i vår familj. Klart att det var lite extra när man själv var liten och mamma och pappa stod för allt det högtidliga. När våra barn var små var det vår tur att försöka göra jul till den högtid som alla barn borde få uppleva. Helt underbart när vi på juldagen tog fram gitarren och sjöng julsånger tillsammans, hela familjen. Under senare år har vi fått glädja oss åt att barnen och deras familjer också ansträngt sig för att ge sina barn, våra barnbarn, minnesvärda högtider.

I år känns det avslaget. Emellanåt är jag arg och hela tiden är jag ledsen. Det är som jag tappat all energi. Ni som känner mig vet att det inte direkt är mitt kännetecken, men det som hände inför den här julen tog hårt. Jag tror jag hade mått bättre om det varit mig dom gett sig på.

Erik mår bättre har jag fått höra, men han är fortfarande kvar på USÖ. Mår illa efter en kraftig hjärnskakning, och har ont även för övrigt. Hoppas att polisen lyckas få fram det som krävs för att ta händelsen vidare. Både mina och andras barn och barnbarn behöver skyddas mot den här typen av gäng, och killarna själva behöver hjälp om dom skall ha en chans till en ordnad framtid. Kanske skulle dom också behöva uppleva en stillsam och högtidlig jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar