lördag 31 december 2011

Vädret, jobbet, fritiden och kärleken

Jaha, då kan man sammanfatta 2011. Ett år då, som vanligt, mycket har hänt.

Vädret:
Året började med mycket snö, mera snö och ännu mera snö. Sedan avslutades året med barmark, mera barmark, och ännu mera barmark. I genomsnitt blir ju det ett ganska normalt år vad vädret beträffar. Vi tycker alltid att sommaren kan vara bättre, men den var rätt bra. Den gav möjlighet till alla de sommaraktiviteter vi längtar till när det är vinter.
Startförbud på Mosjö januari 2011


Jobb:
Jo då, jag jobbar en hel del fortfarande. Just nu är Arboga-jobbet avslutat så nu väntar nya utmaningar.

Intressen:
Golfen var man lite orolig för när snön bara låg kvar hur länge som helst. När den kom igång var de flesta banor i vårt närområde ordentligt skadade efter vintern. Men golfare är ett tåligt släkte, så när snön släppte från banorna så spelade man banan som den var och bollen som den låg. Mitt eget spel lämnar en hel del i övrigt att önska, men jag har haft förmånen att ha fått medverka i ledningen eller på annat sätt i några riktigt kul evenemang med Örebro Enterprise Open och Semestergolfveckan som toppar. Semestergolfgeneralen Sven Dahlberg har lyft vår golfvecka till ett mycket kul och trevligt event med massor av aktiviteter. Ett tungt arbete för klubbledningen har varit att ro sammanslagningen mellan Mosjö och Gustavsvik i land. Vi har en fantastisk klubbchef i Annica Lundström som tillsammans med Gustavsviks klubbchef Jonny Lindström jobbat dygnet runt, med ett mycket bra resultat. Nu är det bara att gasa, så det nya utvecklas ännu bättre än vad vi hoppats. Jag kommer inte att sitta i den nya gemensamma styrelsen, men jag tror att jag kan göra mycket mera nytta för klubben på annat sätt. Styrelsen behöver i det här läget helt andra kompetenser. Det nya som jag har bidragit till under året är att vi har avtal med JMI och är nu en av klubbarna i representantskapet. Under det kommande året finns en del nytt att arbeta med för att tillföra bra verksamhet i klubben.
Musiken har utvecklats i en riktning så att jag gör många jobb ensam, och då är det i första hand visor och ballader som gäller.

Kärleken:
Jag har en underbar fru och underbara barn med underbara familjer! Kan det bli bättre. I somras firade vi Guldbröllop!! En fantastisk resa till Vidbynäs med golf, god mat och övernattning i slottsmiljö. Ett minne för livet.
Utanför klubbhuset


Gott Nytt År till er alla

1 kommentar:

  1. Hej lilla pappa...;)
    vilken fin sammanfattning av året.
    Vilken tur att ni fick ha min bäbis hos er i jul som kunde liva upp..;)
    kram jag älskar dig!
    Katarina

    SvaraRadera