lördag 17 december 2011

Mitt i julhandeln

Vist är det härligt att vara pancho.
Man kan åka ut och handla precis när man vill. Nu i julruschen är det ju allra bäst att få vara ute tillsammans med alla andra. Sociala kontakter är viktigt, inte bara virtuella, utan att verkligen få träffa riktiga människor. Härligt att träffa folk i farten. Visserligen jobbar jag också emellanåt, men jag är också en hel del ledig under dagtid, så jag har alla möjligheter att träffa andra hårt arbetande och stressade människor. Jag brukar säga till dem: ta’ de’ lugnt, det är ändå som det är och blir som det blir.
I dag när jag var ute träffade jag några av mina gamla studenter. Kul att höra att det gått bra för dem. Ett par har det gått ännu bättre för. T. ex logistikchef eller avdelningschef. Härligt att få veta att man åtminstone i någon mån bidragit till andras utveckling. Jag känner till fler som är mitt i karriären med ganska ljusa utsikter.
På något sätt känns det som man gjort någon form av ”avtryck” i deras liv. Att arbeta med utbildning innebär att påverka andras liv för alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar