tisdag 22 december 2020

 

Corona och Covid-19

 

Ibland känns det som någon kastar en våt svart filt över livet

Efter coronatestet på söndagen åkte jag hem tittade lite på TV, åt lite och tittade på TV igen

Framåt kvällen började jag hosta och så småningom började jag frysa så jag skakade. Tog tempen 40 grader! Inte så bra. Marsch i säng. Där låg jag och hostade så jag inte kunde sova på hela natten. Måndag morgon var jag trött, men trots allt hade tempen gått ner till 39. Ont i kroppen och ont i halsen. Strax efter lunch kom det: ”Du är testad positivt för viruset, har därmed sjukdomen COVID-19”.  På kvällen kände jag mig lite bättre, och tempen hade gått ner strax under 38. På morgonen idag var jag tillbaka på 39,2, så gårkvällens förhoppning grusades. Just nu känns det bättre igen och jag har inte ont någonstans.

BM då?

Hon var lite ner med trötthet, dålig närvaro, och ingen balans. fredag och lördag. Sedan har det blivit bättre och bättre dag för dag. Hennes provsvar har inte kommit ännu.

Nu väntar jag bara på att jag ska bli frisk så jag får besöka henne igen.

1 kommentar:

  1. Men såå tråkigt att du fått covid 19
    Hoppas på snar bättring så att du kan träffa din älskade B M. Kraam Inger

    SvaraRadera