torsdag 22 mars 2012

Vilket pancholiv

Första gången jag blev morfar i en ålder av 38 år, fick jag en morfarskäpp av mina snälla kamrater. Nu har jag börjat använda den. För några dagar sedan drabbades jag av något som tycks vara en inflammerad hälsena. Det är inte nog med att det gör väldigt ont, det är även rätt besvärligt att gå. Mitt psyke är inte byggt för att sitta still, så jag fick fundera på hur jag skulle förflytta mig på det minst smärtsamma sättet. Tack Anna! Din ankomst till världen hjälpte mig. Nu kunde jag ta fram käppen som lite stöd. Eller också är det bara så att man ska använda käpp när man är morfar. Jag kanske ska fortsätta när hälsenan blir bra. Det är ju frestande på andra sätt också, man får ju väldigt mycke tyckom när man har ont. Ja ja, snart är man väl frisk igen och allt blir som vanligt.

har trotts jämmer och elände haft en bra och aktiv dag. Först var jag på Ölmbrogården och spelade för panchos när Axbergs SPF pjöd på våffelkalas.




Inte nog med det. I kväll var jag på årsmöte. Först lade vi ner en förening, och därefter genomförde vi ett årsmöte för det nya sammanslagna Örebro City Golf and Country Club. Ser ut att kunna bli riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar