torsdag 17 maj 2012

Musik är livet

Härligt för en pancho att se ett av de stora intressena föras vidare av barn och barnbarn. Den här gången är det barnbarnet Erik som fått ett gig på lördag, då han skall underhålla med gamla och nya visor till gitarr. Riktigt fint att han alldeles strax kommer till mig för att fylla på repertoaren av lite äldre visor. Skönt att känna åtminstone en liten delaktighet när traditioner bärs vidare.
Lycka till Erik, jag vet att du kommer att göra ett bra jobb.
Via en av länkarna här bredvid kan du lyssna på en av Eriks egna låtar.

1 kommentar:

  1. Vad härligt med så mycket musik i familjen! Det där med musik, gitarr och sång är ett av mina glada minnen tillsammans med eran familj under min uppväxt som jag ibland pratar om och är glad att få ha upplevt!!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera