torsdag 2 februari 2012

Adrenalinkick

I dag ringde Kristina från Väntjänsten i Kumla och skrämde upp mig. Hon frågande om jag var bokad att spela åt henne i Kumla i dag, om ungefär en timma! Jag kan säga att pulsen steg. Jag är inbokad den 9 februari och håller som bäst på att fila på repertoaren inför det giget. Nu var det inte så farligt för min del, det var en annan gubbe som skulle vara i Kumla i dag. Han hade inte i sina anteckningar att han skulle vara där, så Kristina ville bara kolla att hon inte förväxlat oss vid bokningen så vi skulle bli två där i dag. Det hade kanske blivit rätt kul, men hon hade inte förväxlat. Möjligen var det någon annan som inte hade riktig koll.
Det tog en stund innan pulsen gick ner. Det tog ungefär två sekunder att varva upp och vara beredd på att rycka ut och lösa ett problem. Det tog betydligt längre att få ner nivån på adrenalinet.
Det är kanske bara nyttigt att bli utsatt för sådana här chocker emellanåt, det håller panchos på hugget.
Nu är det bara att fortsätta förbereda inför säsongen.


Nu finns boken hos Golfbokhandeln


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar